Friday, September 3, 2010

satu lagi sampah.. tolonglah jangan bace..














ahha.. untuk ke sekian kali.. aku terase bodoh post mende2 cam post sebelum ini.. melepaskan geram dalam ruang sesawang yang aku sayang nie dengan segala pencemaran2 kata kesat dan kotor.. semata2 nak puas kan hati aku yang sedang ditikam seribu pisau tu..

tapi pada mase yang sama.. aku rase aku ada hak untuk marah.. untuk terasa hati.. untuk memaki hamun.. atas layanan orang tu kat aku.. aku selalu jaga hati dia tapi kenapa dia selalu buat jahat kat aku.. sedangkan dia lah tempat aku nak ceritakan masalah aku.. apa yang aku rasa.. apa yang buat aku sedih.. tapi dia buat tu jadi bahan gurauan.. ketawa kat belakang atau pun depan2 aku..

haha.. sebenarnya aku yang bodoh.. pergi cerita semua tu kat dia.. nape aku percaya kat dia.. memang aku yang silap.. tak pandai nak menilai orang.. dah leh agak dia orang yang macam tu masih lagi ade hati nak berkongsi masalah, perasaan kat dia.. memang bodoh.. sebab sebenarnya aku yang x expect dia boleh buat sekejam tu kat aku.. betol2 x sangka..sebab aku ingat dia memang baik dengan aku..

kadang-kadang aku terpikir gak.. apa yang patut aku rasa sebenarnya? marah, sakit ati, buat-buat bodoh tu perkara kecik aje or what?? ke aku sebenarnya yang dah gila.. tak dapat nak bezakan gurauan dengan hal yang serius.. sampai sekarang pun aku tak tahu..

kadang-kadang aku menyesal masuk ukm neh.. amek kursus kesihatan persekitaran neh.. terasa macam hidup kat satu alam yang sangat beza ngan dunia aku.. bila semua bende adalah umpama permainan.. ape perasaan orang tu ke? dia amik hati ke.. dah tidak menjadi satu perkara yang harus difikirkan.. untuk orang yang macam aku, tempat neh memang tak sesuai..

aku tak tahu macam mana nak melawan.. aku dah cuba berterus terang.. tapi macam mencurah air kat daun keladi je.. makin jadi bahan perlian pulak.. kadang2 aku terpikir.. haish.. jahatnya diowg neh.. ke diowg x sedar ape yang diowg buat tu.. aku teringin tengok diowg terime pembalasan ke ape? tapi pada masa yang sama gak, aku tak nak ape2 yang buruk jadi kat diowg..
aku rase aku betol2 da gila..

4 comments:

farah najwa said...

kang aku suh ko stori kat aku mst ko xmo crite. tp rase nak tau psl ape sbnrnye.

nas aliff said...

haha,,
xpela.. anggap je la..
mende macam neh mmg perkare biase pasal ak.. lg pon ape yg ak pk, ape yg ak rase.. ak terase ke sakit ati .. sedey ke bukan penting pon~=((

farah najwa said...

ko kawan aku, even xrapat but stil kawan. mknenye nye ape yg ko rse tu penting.jgn rse diri ko xpentg dlm idop org lain. hargai diri ye en nas. itu prioriti dlm idop.=)

nas aliff said...

ko yg jaoh pon leh anggap ape yg ak rase tu penting.. tp nape bukan owg2 yg rapat ngan ak.