Wednesday, October 14, 2009

senyum la kawan..=)

sedar x sedar..da cecah 100 da entry ak dalam blog neh...hahahaha.even terase cam baru je ak menjinakkan diri yang x bape nk liar neh dalam dunie berblog neh..hehehe..terima kaseh yg x terhingga kt chaie@safri sbb dye arr yg mempengaruh kepale otak ak yang x pernah x bengong neh men natang neh..hahahaha ingat plak kate nizam baharin .."ish ape asik ktuk dri sendri nih..grr"hahaha..xde arr..tu salah salah satu lepaskan geram..xdpt kutuk owg, kutuk dri sendri pon jadi arr..hakahak..so sempena meraikan entry yang ke100 neh..ak wat entry neh utk semua..kawan2..sape je arr yg tersinggah kt blog neh..=DD

Senyuman selalu mengandungi erti yang tak menentu, penuh makna, walaupun kadang muncul senyum yang tak bermakna. Melihat setiap senyuman bisa menimbulkan suatu rasa bahagia bagiku. Entah kenapa begitu, dengan melihat orang yang tersenyum maka tanpa sedar diriku pun akan tersenyum meskipun senyum yang kulihat adalah senyuman dari wajah orang gila. Dan akan lebih bergetar lagi didalam dada ini jika melihat sebuah senyuman dari wajah orang-orang yang kusayang.

Apakah aku sudah gila? Apakah otakku sudah berhenti mencerna? Atau apakah didalam kepalaku ini tumbuh semacam penyakit yang belum teridentifikasi oleh para doktor? Entahlah... Setiap hari, setiap pagi, setiap malam, bahkan detik aku berharap kalau aku bisa menemukan jawapan atas hal ini. kuberharap..

Pada masa yang sama, aku melihat sebuah kejadian yang menyedihkan. Seseorang yang dicap sebagai orang tidak waras oleh orang2 sekitarnya. Berbeza dengan orang2 gila yang sebelumnya kutemui dijalanan yang selalu tertawa tanpa kejelasan. Wajah yang tanpa ekspresi, tatapan mata yang jauh dan hampa, tak bercahaya, bahkan tanda-tanda kehidupan hanya bisa terlihat dikala dia bernafas dengan melihat dadanya yang masih bergerak. ya allah, adakah aku berpikir hal buruk apa yang telah dihadapinya dimasa silam???.......

Akhirnya aku berlalu, kembali ke duniaku dengan secercah sinar. Senyumku pun mengembang dibawah sinar mentari yang terasa begitu hangat dipetang sore yang indah. Ya, Yang Kuasa telah memberikan sebuah pelajaran yang sangat berharga untukku. Sebuah pelajaran tentang kehidupan yang sudah menjawab semua pertanyaanku. Hidup memerlukankan kasih sayang, cinta dan pengorbanan antara sesama. Hidup akan terasa mati disaat berpikir untuk berlari sendiri. Senyum menyimpan berbagai-bagai keunikan, senyum menandakan hidup masih bermakna, senyum itu indah......

senyum itu satu sedekah
senyum la selagi boleh senyum..

14 comments:

kwnYgbaeek~ said...

ngee~
suKe ar pOst yg neh...:)
S.M.I.L.E =)=)=)
senYum seLagi bLey senYum...^^

nasevh said...

hahaha..
post neh mmg dibuat khas
utk anda pown..
hehehehe..
senyum..jgn x senyum~=)

kwnYgbaeek~ said...

yeah?
waaah~ bangge2~ ^_^
ye..baeeek-lah.
kTe senYum ar neh nGn bOdy cnDitiOn yg xbpe nk eLok..huu~
tHanx! tHanx!
cnFirm senYum t'seRempak nGn kamOo pasni..=p

nasevh said...

hahaha..
xpe2
bykkn senyum..
sbb ble kte senyum
kte pon jd happy
ble kte happy automatik
bdn jd sehat..
(teori dri mne pon tataw arr..)
hahaha

kwnYgbaeek~ said...

agk ar...
sbb muscle contraction kt pp bley induce ape la plak smpai jdk happy~
kne kaji neh..huhu~
tgk! biLe kTe buSan+prObz je kTe bkk bLog kamOo..rJen kn? =p

nasevh said...

hormon pe ntah..
da jd blog ilmiah la pulak kn..
hahaha..

xpe ar..
kalo tu leh wat anda ilang tensen..
blog neh sentiase menunggu kehadiran anda..
hehe

kwnYgbaeek~ said...

hehe~
baeeekk-lah inCik!
thx a lOt!! ^_______^

nasevh said...

hehehe..
u re welcome..
thx pe nye pon tataw arr..
hakahak

nasevh said...

hehehe..
u re welcome..
thx pe nye pon tataw arr..
hakahak

kwnYgbaeek~ said...

haha..cet!
"post neh mmg dibuat khas utk anda pown" =p
maceh2..hohoho!

nasevh said...

owh..
haha..
ye..
anda sumber inspirasi utk
entry neh.,
ayat x bole blah daa~
haha

kwnYgbaeek~ said...

agk ar...dh2..
tdo2~ gdLuck tuk sOk!
jGn jatOh lg..hihi :D

nasevh said...

hahaha..
sok??
jatuh atau tidak..
kte nnt kn bersame2..
tunggu~~~hakahak

kwnYgbaeek~ said...

hehe~
neh kne get ready ngn cam sOk..
kamoo jatOh-->precious mOment..
wee~