Sunday, October 10, 2010

singing in a high pitch.. wahaha

kadang-kadang kan tanpa kita sedari.. di sekeliling kita ni ada insan-insan yang bersifat agak pelik.. tak tahu lah itu adalah keistimewaan atau kelemahan yang diberikan kepada mereka sejak azali.. ataupun sesuatu yang telah mereka tidak sedari.. yang penting di sini, mungkin boleh dikatakan rezeki kita bila tiba-tiba kita dapat menyaksikan secara langsung kepelikan tersebut berlaku di depan mata kita sendiri.. hahaha

petang tu.. dalam pukul 6 petang.. aku baru balik dari program wall climbing kat putrajaya.. singgah kejap kat cafe dengan chaie, kiren ngan kawan2 dari aquila. tapi aku blah awal sebab perut rase tak pulak..

jalan punya jalan.. sampai lah kat aras aku.. sambil menuju kat bilik tu, aku lalu depan bilik air.. lalu-lalu je kat situ tiba-tiba aku nampak.. ade sorang budak yang da salu aku nampak kat aras nie tapi tak dikenali namenya (budak medic) dan2 menjerit sambil memejamkan matanya.. tak dilupakan gerak tangannya yang seakan-akan sedang mengawal amplitud dan frekuensi nada suaranya.. mungkin nak kurangkan vibrato.. tak pun dia tengah buat improvasation lagu yang sedang dinyanyikannya..


ketika tu, aku seakan terhenti.. tak taw la sebab pe.. mungkin cube memahami ape yang mamat sowang tengah buat.. tak pun .. ,mungkin sebab terpesona sangat dengan performance mamat tu.. oh itu mungkin tidak same sekali..

setelah selesai membuat persembahan.. bukak2 mata je.. mamat tu seakan terkejut berok makyeh bila nampak aku sedang menikmati konsert beliau.. aku pun blah la pura-pura cam biase tak de ape2 yang berlaku.. serentak dengan itu, aku terdengar bunyik tapak kaki budak tadi berlari.. malu kot.. ke teruje sebab ade peminat.. hak2..

tak kesah la pape pun.. tapi yang aku nak cakap kat sini.. kadang-kadang bende macam ni agak vital la untuk kehidupan kita.. baru la ada warne warni skit.. haha.. bila duk sesowang.. aku tingat mende neh mesti aku boleh ketawe sowang2 gak.. hehehe..

p/s: pandai betol pandai owang~hak3

No comments: