Sunday, July 18, 2010

may today bring you everything that you are hoping for~

sebenarnya aku sedih tengok mama..
aku tahu hatinya tak pernah bahagia..
setiap hari ada je masalah yang mengganggu
dirinya..
bukan setakat orang sekeliling.. bahkan
dari keluarga sendiri membuatnya
sukar berasa senang hati..

aku pernah hidup dalam hari2 yang
dipenuhi tangisan mama..
mendengar tangisan itu pun sebenarnya
turut membuat hati aku menangis..
tapi apa yang boleh aku lakukan..
aku ingin sekali untuk cube menjadi pendengarnya..
tapi sifat keras hati aku terhadap keluarga sendiri
masih belum mampu untuk aku tundukkan..
aku segan untuk menunjukkan bahawa aku ambil
berat .. yang aku sayang..

dan sekarang aku tahu mama berdepan dengan
masalah lagi..
baru selesai masalah itu.. masalah ini pula timbul..
susahnya lah kalo ade yang tidak memahami ni..
selalu nak ikut kemahuan hati sendiri..
masalah orang lain tak pernah nk fikir...
dah timbulkan masalah besar pun maseh taknak
insaf lagi..

sebenarnya dalam satu sudut kat hati aku neh..
aku selalu berharap yang kau tak pernah wujud
di antara kami.. dan mungkin kehidupan kami
akan lebih tenang dan bahagia..

No comments: