Sunday, May 30, 2010

DIMANA ADA KEMAHUAN.... ADOI~

19052010..00:53

kalau aku cakap.. hidup ini tak adil
mesti ramai yang tak setuju kan..selalu
orang cakap macam ni adalah orang2 yang
tak pernah bersyukur dengan apa yang da diberikan
padanya..da betis mau peha pula.. da bagi peha nak laen
pulak..hakhak..

tapi bagi aku.. entah lah..
aku da lame terime fakta yang hidup neh x pernah
nak adil..
tapi tak bermakna ia sesuatu yang teruk.. or i will
die.. nak bunuh diri la.. putus asa lah..
tak.. bukan tu maksud aku..

tapi bile aku tengok kat sekeliling aku..
kawan2 aku.. yelah.. seriously.. aku agak jeles
di situ.. yelah tengah aku bergelut berkerje..
diorang tengah bersenang lenang goyang kaki kat
rumah.. surfing internet.. facebooking. blogging..
xde ape yang nak di kesahkan..

tapi pada masa yang sama.. aku yang tengah berkerje kene
berhadapan dengan macam2 masalah.. berjumpe dengan
manusie2 yang buruk perangai..kaki melecet..luka.. nak
pergi keja hujan pulak.. dan akhir sekali hilang perkejaan
lak.. niat aku cume nak carik duet jek.. tapi macam2
masalah yang menimpa aku.. kadang2 rasa nak putus asa je..
aku pon bole duduk je kat rumah.. makan.. tido je pagi
petang siang malam.. senang hidup..

tapi bile fikir balek..
bile aku pandang sekeliling aku yang sebelah lagi..
ade orang yang x cukup sifat.. buta.. cacat.. tapi
maseh gak nak bergelut tanpe sedikit rase mengalah
dengan hidup neh semate2 untuk mencari sesuap nasik..
isteri yang kehilangan suami.. anak2 yang kehilangan
mak bapak.. dugaan yang diorang terima lagi maha berat..
tapi mereka tak pernah berasa putus asa.. jauh sekali..

bile tengok kat diri aku neh.. elok je pon.. xde ape2
masalah.. so ape yang nak aku kecoh2 sangat.. walau
ape2 masalah yang datang pon.. sume small matter je kot..
kalau kate kene buang keje.. xpe lah.. peluang tu maseh
terbentang untuk aku.. antare nak tak nak je.. sebenarnye
neh cume baru ujian kecik je untuk aku.. aku belum lagi
menempuh alam pekerjaan yang sebenar.. itu lagi hebat kot
masalah yang bakal aku hadapi.. anggap je ini sebagai
latihan..hehehe..

yoshhhhh!!!! fighting.. fighting.. fighting..

p/s: da bhenti keja anjung santai.. sebab da nak bankrap..
im move on to the chicken rice shop.. makan nasik ayam je
la aku pas neh..hehehe

No comments: