Sunday, February 21, 2010

lawak lucah ep 1: KISAH 4 PENGANTIN BARU~

Mak Minah dan Pak Mat ada 4 org anak
perempuan yang sangat disayangi iaitu Siti, Seri, Murni dan Suri.
Satu hari mereka
berpakat utk kahwinkan anak2 ni serentak.
Selepas selamat diijabkabulkan, ke-empat2
anak tu pun bercadang untuk pegi honeymoon.

Siti pegi honeymoon ke Pulau Langkawi,

Seri ke Pulau Tioman,

Murni ke Pulau Kapas

dan Suri ke Pulau Pangkor.

Sebelum pegi Mak Minah dan Pak Mat berpesan, "nanti jgn lupa hantar berita pada mak dan ayah.
Ceritakan macam mana honeymoon korang. Tak payah
tulis panjang2, pakai kod iklan aja dah cukup.
Ringkas, padat dan cepat." panjang lebar Mak Minah memberi
arahan pada anak2nya.

Seminggu lepas tu depa terimalah surat dari Siti yang bertulis 'Standard Chartered' .
Tercari2lah kedua suami isteri ni iklan Standard Chartered
dan bila jumpa tersenyum le kedua2nya membaca
iklan yang bertulis "Besar, teguh dan peramah".. Bahagialah Si Siti rupanya..

Esoknya terima pula surat Seri yang bertulis 'Nescafe'.
Carilah iklan Nescafe dan tersenyum lagi
keduanya membaca iklan yang bertulis "Nikmatnya hingga ke titisan yang terakhir"
Bahagialah Si Seri rupanya...

Selang beberapa hari kemudian, tiba pula surat Murni bertulis 'KFC'.
Carilah iklan KFC dan tersenyum keduanya membaca iklan yang bertulis 'Hingga Menjilat Jari'...
Bahagialah Si Murni rupanya...

Seminggu berlalu, tiada surat dari Suri, Mak Minah
dan Pak Mat dah risau. Dua Minggu... tak ada
jugak..masuk minggu ke tiga baru sampai surat dari Suri dengan isi kandungannya "AIR ASIA ".

Bergegas le Mak Minah cari iklan penerbangan
tu sbb tak sabar nak tau apa yg jadi kat anak
bongsunya. Bila dibaca. Mak Minah dan Pak Mat terkulat2
tak tau nak senyum atau menangis.. Apa motto iklan
itu...??


4 comments:

syima said...

waahh~
dh tukar layout!!
xde kne mengena ngn entri..haha

nas aliff said...

haha..
mestila..bru ade selere sket nk pndg~
hihi

syima said...

hehe..baeek-lah!!

BuNnY pUrPlE said...

pergh...7 kali seminggu 3 jam sekali non-stop plk tue...gyler babay la gtu...