Saturday, October 31, 2009

semua orang ade cerita diowg sendiri...

hari nie..pagi tadi baru abes kertas khidmat masyarakat..setelah kehabisan peluru untuk menembak, akhirnya aku pasrah dan meninggalkan dewan 2o minit lagi awal dari yang sepatutnya..haha..melihat kepada prestasi exam kali neh nampaknya kurang memberangsangkan..tapi x bermakna exam-exam sebelum neh memberangsangkan sangat..lebey kurang je kot..tiap kali exam same je..mengulang dan mengulangi kesilapan yang sama..hahaha itulah kita manusia..

pas abes exam tadi..lepak jap kat bilik chaie..ngan daos ngan daie..si chaie nga usha nk carik motor.. da ade budget, so nk tunggu ape lagi kan..dari kesah motor beralih plak kepada kesah-kesah masa depan..agak skema gak la..semua ade cita-cita masing-masing..hahaha..jangan ingat semua budak laki hampeh, xde vision k..kami neh berwawasan tinggi nk berjaye..cume usahe tu kurang.. kalo tambah lebey sket genti ktowg da leh nek mazda rx sket lagi..(tu kete idaman daie..hehe)

topik demi topik terus dikupas..kesah awek..zaman sekola..minat..keluarga..sume layan..sampai la satu topik yang aku rase ade di antare kami agak terkilan tentang sesuatu keputusan..dan salah seorang nye adalah aku sendiri..secare jujurnya, aku agak puas hati ngan pencapaian yang aku da berjaya capai dalam hidup neh..walaupun x la berjaya mane tapi aku bersyukur sekurang-kurangnya masa depan aku sudah jauh terlukis..lebih jauh dari tempat aku berdiri sekarang nie..itu pun dengan keizinan tuhan la..kalo nyawa ditubuh nie maseh panjang..haha

tapi tadi...bile aku dengar cerita daos..cerita chaie..pastu aku compare ngan cerita aku sendiri..memang jauh berbeza..yela..membesar pon kat tempat yang laen2..ade yang puas hati..ade yang terkilan...kenangan-kenangan zaman sekolah rendah..menengah..berputaran kembali..wat siaran ulangan kat hemispherik kanan aku..sebenarnya..da jaoh gak perjalanan aku..perjalanan utk mengenal siapa sebenarnya diri aku neh..ataupun perjalanan utk mengenal insan-insan kat sekeliling aku neh...boleh jadi jugak, perjalanan utk memahami permainan hidup nie....berjalan, berjalan dan terus berjalan sampai kadang-kadang aku terlupa tentang satu persoalan..siapa aku sebenarnya?

luar mungkin owg taw..ape yg ade kt dalam neh..cume aku sowg je yang taw..dan x semestinya kulit buah yang cantik, isinya pula sedap dimakan..tapi aku akan tetap mencuba untuk menjadi sebaik yang aku mampu untuk dijadikan...kadang-kadang bila bercakap soal baik cam ala-ala suci aku rase malu..sebab aku taw aku bukan la sebaek mane ataupon layak untuk bercakap mengenai itu..cume aku harap..kowg leh paham yang sebenarnya ape yang kowg nampak x semestinya akan menggambarkan perkara yang sebenarnya..macam-macam boley berlaku.. x kesah ia dilakukan dalam keadaan sedar mahupun separa sedar..agak terkilan kalo owg tu dihukum tanpe mengetahui perkare sebenar yang berlaku..sebab sume owang ade cerita diowg sendiri..semua owg..termasuk aku..kau..atau sape2 yang terbace blog neh..kte mungkin x sama tapi ade satu yang buat kita serupa..iaitu sebagai seorang manusia...

p/s : kadang-kadang kalo jadi seyes pon oke gak kn..hahaha

17 comments:

~iceq~ said...

pari2 comey berkata:
sy pn bersyukur ngn apa yg dikecapi skg..wpn mereka lbh berjaya dr sy...^^

farah najwa said...

setiap org ade kesah msg2. sye pun ade. ble imbas2 blk rse syukur sbb jd cm ni n bkn jd mcm kengkwn yg aku yg laen.

nasevh said...

pari2 comey~
hehe..
betol2..
syukur ngan pe yg kte ade skang..
rase ini pon da cukop..
x mo minx yg lebey2 lg..hihi

nasevh said...

farah~
betol2..
tapi suke dgr kesah owg..
cam ley bg inspirasi kt kte lak..
leh wat insap gak..
even tuk sekejap je..
hahahaha

cambesje said...

tu la warna warni kehidupan.. klu semua ade cite sme je mner bes kan2???

nasevh said...

betol3..
pengalaman mendewasakan kita..
barulah kita boleh bersedia nk menempuh kehidupan yg lebey mencabar nanti kn..
hihihi

kwnYgbaeek~ said...

daoz kalo dh b'cite msti non-stop...wakaka~!!

nasevh said...

hahahaha..
dye mmg suke bercerita ek?
hihi

kwnYgbaeek~ said...

as u nOe him~
hakhak!

kwnYgbaeek~ said...

as u nOe him~
hakhak!

nasevh said...

as i noe him..

mmg dye suke bercerita..
hahaha..
xpe..mmg suke owg bercerita pon..
hiihihihihi

kwnYgbaeek~ said...

hoho~
penDengr yg baeekk...bagOs!=p
pas abes finaL smBg b'crite ag yer...haha~

nasevh said...

tayah tggu pas abeh exam.
sok pon boley..haha..
tape2..
sharing is caring what..
haha

kwnYgbaeek~ said...

yer2..sharing is caring..
*ceh.caring ar tuh kOnonnye awk tuh =p*
btw,nk sOkong kate farah..rse syukur sgt sbb xjdk cm mmber2 laen..ade hikmah gak pindah ikot family..jmpe mmber2 tym kecik2 kt fb..dh jdk kaki clubbing sume..isk..sades..

nasevh said...

hihi..
tu lah yg nk di citekn disini..
bukan perihal mr.d k..hahaha..
kengkawan ak pon byk yg da pilih
jalan serong..
sib bek la selamat..dan da bjaye gak jejak kaki kt ukm yg cekik darah neh..even agak serong sket gak la..
bese la kn..nobody's perfect~

kwnYgbaeek~ said...

haha~
taw xpe..karut sunggoh dok cte psal mr.d lak..err...
yep! nobody's perfect..~

nasevh said...

hahaha..
tapi sebenarnye
ak mseh x berjaye nk sampai kn
ape sebenarnye ak nk smpaikn
dari perbincgan ktowg tu..
bukan nk cite pasal ak sbnrnye..
hahaha..

macam karangan yg da lari tajuk..
kalo spm mesti da failed bm camneh..
haha
tggu la..part2 post neh..hihi