Saturday, June 6, 2009

~putihnya lukisan~

Entah mengapa..ada satu ayat dari cik 5ruz berlegar-legar dalam kotak fikiran aku.."a picture can tell a thounsand of stories".. Bagi aku, ayat tu seakan ada satu makna yang abstrak dan bermakna pada sesiapa yang mendengarnya. Satu olahan kata yang mendukung satu rasa yang membawa makna implisit, eksplisit serta garda-depan.

Sekiranya aku gantikan gambar tu dengan lukisan, adakah ia masih akan menterjemahkan satu maksud yang sama? Untuk seketika, sekali lagi aku terjun ke dalam kolam rantai rasaku ini. Melayang pada satu lukisan yang telah lama ku hasilkan. Lukisan potret keluargaku 10 tahun yang lepas. Sejujurnya, aku ingin kembali lagi ke saat itu. Satu kehidupan yang mudah tanpa dikusuti dengan bebenang masalah, dibatasi satu pagar yang sentiasa melindungi aku dari mengenal erti kebebasan yang amat menyakitkan. Tapi, aku masih berpijak pada paksi realiti. Walau apapun yang terjadi, aku mesti berjalan tanpa henti..berjalan untuk mengenal betapa bijaknya hidup ini.. life goes on~

~family potrait~


~she's mine~


~teka la sape neh~


~girl next door~

3 comments:

icah89 said...

pandai lukis,en. nas?
haha..
byk bakat ni,..

fairuz said...

ya lah, cantik...kalau 10 tahun yg lpas, maknenye, ko lukis ni waktu ko umor 10 tahun la eh? wah dasat2.
ayat ko pon sedap..pe kate, ko tulis novel pastu ade jadi illustrator skali.. mesti laku cm buku j.k. rowling (harry potter).

nasevh said...

cewah korang neh..
(sambil tersenyum tersipu2)
mne de..
skill melukis ak tu mcm biskut..
jap ade,,
jap xde..
kalo ak betoi2 borink je tetibe dye muncul
hahaha..
wey korang..
satu lukisan 10 rggt..offer2~
hihihi